Σταύρος Μιχαήλος 14990 Αστρολογικές προβλέψεις

Ημερήσιο Ωροσκόπιο | Εβδομαδιαίο Ωροσκόπιο | Μηνιαίο Ωροσκόπιο | Ετήσιο Ωροσκόπιο
2670 Χρήστες Online
22/12-19/1
20/1-19/2
20/2-20/3

Save

Λάβε E-mail με το δωρεάν ωροσκόπιο σου
Εγγραφείτε στο newsletter μας για να λάβετε το προσωπικό σας ωροσκόπιο

Όνομα:
Φύλο:
Ημερομηνία και ώρα γέννησης
Συχνότητα λήψης ωροσκόπιου:
Ημερήσιο Εβδομαδιαίο Μηνιαίο Ετήσιο

Τα e-mail σας είναι ασφαλή
Δείτε την πολιτική απορρήτου
Ημερομηνία 14/06/2017 | Διαβάστηκε 401 φορές

Νέο φάρμακο μαυρίζει το δέρμα χωρίς υπεριώδη ακτινοβολία μειώνοντας τον κίνδυνο καρκίνου

Ένα φάρμακο που μιμείται το φως του ήλιου, μαυρίζοντας το δέρμα

Ένα φάρμακο που μιμείται το φως του ήλιου, μαυρίζοντας το δέρμα, αλλά χωρίς την επικίνδυνη υπεριώδη ακτινοβολία (UV), δημιούργησαν επιστήμονες στις ΗΠΑ. Η χημική ουσία ωθεί το δέρμα να παράγει μελανίνη, όπως έδειξαν τα πειράματα σε ποντίκια και σε δείγματα ανθρωπίνου δέρματος στο εργαστήριο. Οι επιστήμονες πιστεύουν ότι το φάρμακο θα «δουλέψει» ακόμη και στους κοκκινομάλληδες και γενικά στους ανθρώπους με πολύ ανοιχτόχρωμο δέρμα, οι οποίοι συνήθως καίγονται, όταν καθίσουν στον ήλιο. Οι ερευνητές του Γενικού Νοσοκομείου της Μασαχουσέτης και του Αντικαρκινικού Ινστιτούτου Dana-Farber στη Βοστώνη, με επικεφαλής τον καθηγητή δερματολογίας Ντέιβιντ Φίσερ, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό κυτταρικής βιολογίας «Cell Reports», σύμφωνα με το BBC και το «Science», ελπίζουν ότι η ανακάλυψή τους θα μειώσει τα περιστατικά καρκίνου του δέρματος, ιδίως του δυνητικά θανατηφόρου μελανώματος, ενώ μπορεί και να επιβραδύνει τη γήρανση του δέρματος.

Η υπεριώδης ηλιακή ακτινοβολία, πυροδοτώντας την παραγωγή μελανίνης, μαυρίζει το δέρμα, αλλά με τίμημα την πρόκληση βλάβης σε αυτό. Το νέο φάρμακο πετυχαίνει κάτι παρόμοιο στο δέρμα, μπλοκάροντας μία πρωτεΐνη (SIK - Salt-Inducible Kinase) που παίζει ρόλο-κλειδί στην παραγωγή μελανίνης. Ενεργοποιείται έτσι τεχνητά η δημιουργία μελανίνης, αλλά χωρίς να εμπλέκεται η καταστροφική για τα κύτταρα ακτινοβολία UV. Οι δοκιμές στα πειραματόζωα έδειξαν ότι μαύρισαν σχεδόν τελείως έπειτα από μία εβδομάδα επάλειψης της ουσίας στο δέρμα τους. Το μαύρισμά τους ήταν αναστρέψιμο, καθώς το δέρμα επέστρεψε στο φυσιολογικό χρώμα του ύστερα από περίπου δύο εβδομάδες.

Οι ερευνητές δεν θεωρούν ότι η νέα ουσία θα αντικαταστήσει τα αντηλιακά, αλλά εξετάζουν την πιθανότητα να συνδυάσουν το φάρμακο με αντηλιακό, έτσι ώστε να πετύχουν τη μέγιστη δυνατή προστασία του δέρματος από την ηλιακή ακτινοβολία. Όπως είπαν, τα αντηλιακά είναι πολύ ωφέλιμα, αλλά έχουν το μειονέκτημα ότι κρατούν άσπρο το δέρμα, ενώ με την προσθήκη του φαρμάκου θα υπάρχει πλέον το... τερπνόν (και σέξι) μετά του ωφελίμου. Στο πλαίσιο αυτό, ήδη αναζητείται υποψήφιος εμπορικός εταίρος για συνεργασία. Προς το παρόν, πάντως, η νέα ουσία δεν είναι ακόμη έτοιμη για εμπορική αξιοποίηση, καθώς πρέπει να γίνουν κι άλλα τεστ ασφαλείας και τοξικότητας (αν και έως τώρα δεν διαπιστώθηκαν κάποιες παρενέργειες), για να ακολουθήσουν κλινικές δοκιμές σε ανθρώπους. Στο μεταξύ, πρέπει να βρεθεί κι ένα καλύτερο όνομα για την ουσία, που προς το παρόν λέγεται «αναστολέας SIK». Ορισμένοι άλλοι επιστήμονες εξέφρασαν, πάντως, την επιφύλαξη μήπως η νέα ουσία, αν και όταν κυκλοφορήσει στο εμπόριο, δώσει στους ανθρώπους με υπερβολική -και τελικά παραπλανητική- αίσθηση ασφάλειας.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ